“Eğitim çocuğu sevmekle başlar”
Kemal Atatürk

Eğitim Felsefemiz

Eğitim Felsefemiz

tam Okulları Bütünsel Eğitim Felsefesi

Anaokulu: Oyun Temelli Eğitim Programı. İlkokul: Keşfederek-Yaşayarak Öğrenme. Ortaokul: Araştırma-Proje Tabanlı Öğrenme. Lise: Kariyer Planlama-Uygulama Öğrenme.

TAM Okulları olarak, araştırma ve proje tabanlı öğrenmeyi merkeze alan bütünsel bir eğitim anlayışıyla, öğrencilerimizin bireysel potansiyellerini keşfetmelerini ve geliştirmelerini hedefliyoruz. Anaokulundan liseye kadar her yaş grubuna uygun bir eğitim modeli sunuyor, öğrencilerimizin akademik, sosyal ve karakter gelişimlerine özel bir önem veriyoruz.

Anaokulu Felsefemiz

Oyun Temelli Eğitim Modeli

Oyun çocuklar için evrensel bir dildir. Çocukları merkeze alan tam Anaokulu’nda Oyun Temelli Eğitim Modeli uygulanmaktadır.

Oyun temelli eğitim modelinde, öğrenme çocuğun doğal ortamında gerçekleşir. Çocuklar hayali bir durum-senaryo üzerinden hareket ederek roller alırlar ve süreçleri planlarlar. Oyun bitiminde süreci ve kendilerini değerlendirmeleri beklenir. Bu modelin içinde öz düzenleme becerilerini geliştirme hedefi ön plana çıkmaktadır. Öz düzenleme becerileri, çocukların kendi duygu ve düşüncelerini kontrol edebilmeleri, süreçlere dâhil olabilmeleri ve değerlendirme yapabilmeleri üzerinden gelişmektedir. Oyun temelli öğretim içinde birçok yaklaşım, kuram ve teknik barındırır. Bununla birlikte çatısını Vygotsky’nin kültürel-tarihsel kuramı üzerine kurmuştur.

Kültürel Tarihsel Kuramı: Kültürün, dolayısıyla sosyal bağlamın çocuğun gelişimindeki önemine ve aynı zamanda çocuğun kendi bireysel geçmişinin de tüm gelişim alanlarını şekillendirdiğine işaret etmektedir. Vygotsky’e göre sosyal bağlam ne ve nasıl düşündüğümüz üzerinde çok büyük bir etkiye sahiptir. Bilişsel süreci şekillendiren ve gelişimsel sürecin de bir parçası olan sosyal bağlam bütün sosyal çevreyi kapsar, yani çocuğun çevresinde olan, kültür tarafından direkt veya dolaylı olarak etkilenen her şeydir.

İlkokul Felsefemiz

Keşfederek-Yaşayarak Öğrenme

tam Anaokulu’nda Oyun Temelli Eğitim Modeli ile başlayıp ilkokulda Keşfederek –Yaşayarak Öğrenme Programıyla devam etmekteyiz. MEB müfredatına uygun olarak 21. yüzyılın gerektirdiği tüm becerilere sahip bireyler yetiştirme hedefi doğrultusunda atölye çalışmalarıyla zenginleştirilmiş bir müfredat hazırlanmıştır.

Dünya vatandaşı olma bilinciyle; çift dilli atölyeler (Almanca-Türkçe) ile zenginleştirilmiş, botanik-bahçe etkinlikleri ile doğa sevgisi aşılayan, kodlama eğitimi ile 21. yy kazanımlarını barındıran, üreten ve mutlu bireyler yetiştirmek asıl hedefimizdir.

Ortaokul Felsefemiz

Ortaokul düzeyinde, ilkokulda başlayan keşfederek yaşayarak öğrenme programına ek olarak çift yabancı dil eğitimi yaklaşımımızla öğrencilerimizi küresel dünyaya hazırlıyoruz. İngilizce ve Almanca derslerimiz yalnızca dil bilgisi öğretmekle kalmayıp, bu dilleri etkin bir şekilde kullanmalarını sağlayacak proje tabanlı ve uygulamalı içeriklerle desteklenmektedir. Yabancı dil eğitiminin yanı sıra, öğrencilerimizin uluslararası bakış açılarını geliştirmek amacıyla öğrenci değişim programlarına ve uluslararası projelere aktif katılımlarını teşvik ediyoruz.

Bu programlar sayesinde, öğrencilerimizin farklı kültürleri ve bakış açılarını deneyimlemelerini sağlıyor; hoşgörü, kültürel zenginlik ve küresel vatandaşlık değerlerini kazanmalarına olanak tanıyoruz. Böylece öğrencilerimiz, yalnızca akademik başarılarıyla değil, dünya ile bağlantı kurabilen, farklılıkları anlamaya ve değer vermeye açık bireyler olarak da yetişiyor.

Tüm bu çalışmalarımızın temel amacı:
Öğrencilerimizi, dünyanın her bölgesinde ve her alanda – bilim, akademi, ticaret, eğitim ve daha fazlasında – etkin operasyonlar yürütebilecek bilgi, donanım ve yetkinliklere sahip bireyler olarak hayata hazırlamaktır. Onları güçlü birer karakter olarak; dayanıklılık, mücadele azmi ve başarı odaklılık gibi niteliklerle donatarak, hem kendilerine hem de içinde yaşadıkları topluma değer katan bireyler haline getirmeyi hedefliyoruz.

TAM Okulları olarak, bu vizyon doğrultusunda öğrencilerimizi hem yerel hem de küresel düzeyde güçlü bir geleceğe hazırlıyoruz.

Yurtdışı Eğitim Felsefemiz

dtzBerlin Eğitim Kurumları danışmanlık hizmetleri kapsamında gerçekleşmektedir. dtzBerlin (Deutsch Türkisches Zentrum – Alman Türk Merkezi), eğitim programları ve teknoloji uygulamaları ile Özel İncek tam Anaokulu’nu destekleyecektir. Öğrenciye, veliye ve öğretmene yönelik AB projeleri, Erasmus+ programı ve Berlin’de öğrenci-veli yaz kampları düzenleyecek, kurum içi eğitim faaliyetleri yürütecektir. Bu sayede, gerek öğrencilerin gerekse eğitmenlerin yurt dışı bilgi ve tecrübelerinin artmasına katkıda bulunacaktır. Ayrıca dtzBerlin, öğrencilerimizin Abitur’a / IB (Alman-İngiliz Lise Diploması) yönelik tüm çalışmalarını koordine edip sonuca ulaştıracaktır.

Sitemizde bazı çerezler web site  ziyaret istatistikleri amaçlı anonim olarak işlenmektedir. Detaylı bilgi için KVKK metnini inceleyebilirsiniz.